שני המאורות

השקיעה והזריחה הם המפגש בין שני סוגים של אור, אור של חמה ואור הלבנה, מפגש במסע החיים.
מסע של צל, אור וכלי

ההשתקפות האינסופית של אור וכלי יוצרת את מסע החיים האישי של כל אחד. אני שואלת את עצמי מה הגיע קודם? האור או הכלי? או שאולי הכלי הוא האור? הצל שהוא דבר שלא נראה, שקיים בגלל השילוב של האור על הכלי. הצל מבטא את הרעיון שגם כשהדמות נמצאת בהסתרה ולא רואה את האור, האור עדיין קיים. […]
מפריז לירושלים

חייתי בפריז 40 שנה, ולפני 12 שנה עליתי עם משפחתי לישראל. יש משהו בארץ ישראל שמלא באור רוחני! האור הזה הוא חזק! האור הזה נותן כח, נותן חמצן! נותן נשימה! בלי האור הזה הכל חושך. ארץ ישראל היא האור של העולם כולו! ביצירה מתוארת פינה בפריז, על נהר הסיין, ליד גשר רויאל, עם סירת ה"פניש" […]
כלי השמחה

בחרתי לבטא רגע של שמחה של שניים מנכדיי, ככלי לשמחה ולאור. על ידי השמחה נוכל להרחיב את הכלים שבנו ולתת לו משנה כח. השמחה משפיעה גם על גוף האדם ואף על בריאותו הפיזית והנפשית, מאירה את פניו של האדם, ועל ידי השמחה, מגלה האדם את הכוחות הנעלמים, ומצפני לב. השמחה האמיתית והשלימה ביותר מתבטאת אצל […]
והגדת

אורות וכלים – מילדות לזקנה. לילד יש אור גדול אבל הכלים שלו לממש את האור הזה קטנים. ככל שהילד מתבגר בחיים, הכלים שהוא רוכש גדלים ומאפשרים לו לממש את האור שבו. היכן מתקיים המפגש ביניהם? בין האור הגדול (הילדים) לבין הכלי (הזקנים וחכמים שלהם כלים רבים)? בשבילי נקודת המפגש היא בליל הסדר שבו הדורות הבוגרים […]
נשמה בקרבי

האדם מורכב מאור וכלי. אנו כבני אדם הננו כלים בלתי שלמים, וריבונו של עולם העניק לנו את הנשמה האינסופית הממלאת אותנו. והאחריות שלנו היא למלא את הכלים שלנו ולהביא עוד ועוד אור לעולמנו. לעתיד לבוא תהה ירושלים מקום השכינה אשר תביא את האור לעולם כולו
פרי בטן

בחרתי את האגס כיוון שצורתו מבטאת גדילה וצמיחה ברבדים שונים. הכלי הינו הבסיס לצמיחה, ומה שצומח ממנו הוא האור כך שנוצר קשר עמוק ומורכב בין צומח והמצמיח, בין הכלי ובין האור.
להביא אור

הרעיון העומד מאחורי היצירה הינו שקיימות בה דמויות שונות, העשויות כל אחת מסוג של חימר אחר, כאשר כל דמות ודמות מביאה את האור המיוחד שלה לאחרים. החומרים השונים והלבוש השונה של כל דמות מבטא רקע אחר, מנהגים אחרים, תפיסות עולם אחרות, רקע היסטורי ועדתי שונה, ודווקא מתוך השונות הזאת עולה האור המיוחד של כל אחד […]
סדק בשריון

היצירה מתארת תהליך שעבר ילד עם בעיות רגשיות, הלומד בחינוך מיוחד, אשר בתחילה לא ידע לקרוא ולזהות רגשות אצל הזולת. היצירה מתארת רגע מהפך עמוק, כאשר הילד קיבל מסבתו צעיף צמר סרוג, שהוא כל כך אהב, ובא לבקש מסבתו שתסרוג צעיף גם לחברו. היצירה מבטאת את רגע היסדקות השיריון הקשה שהקיף את הנפש, והתחלת תהליך […]
אחיזות

את ההשראה למערכת התכשיטים קיבלתי מחלום חוזר שחלמתי בימי ילדותי, שבו חלמתי אני נופלת לתוך מעמקי תהום, בור ענק ושחור. לאחר כמה לילות שבהם התעוררתי בבהלה, החלטתי שאם החלום יחזור שוב, אנווט אותו ואדמיין שאני נופלת לתוך יד רכה, חמה ותומכת – לתוך היד של ה' יתברך. ואכן, כשעשיתי זאת, זו הייתה הרגשה מדהימה ומרגיעה. […]
המון גליו

נקודת ההתחלה של יצירה זו החלה בביקור אצל סבתי בארצות הברית. ראיתי צילום ישן של סבתי עם 6 אחיה ואחיותיה, אביה ודודתה. חמישה מתוך אחיה נרצחו בשואה יחד עם אביה. הגבתי באופן מאוד רגשי לצילום זה, אולי מכיוון שחמשת הילדים בצילום נראים בני אותם גילאים של חמשת ילדיי. היה לי צער גדול על כך שלילדים […]
הן הם יודו ויברכו

בפיוט נשמת כל חי אנו אומרים "אילו פינו מלא שירה כים, ולשוננו רינה כהמון גליו, ושפתותינו שבח כמרחבי רקיע… אין אנחנו מספיקים להודות לך…" ומצד שני אנו אומרים: "על כן איברים שפילגת בנו ורוח ונשמה שמפחת באפינו … הן הם יודו ויברכו". איך זה מסתדר? ביצירה זו אנו יכולים להבין תשובה לקושיה זו: היכולת של […]